Získáním leadů vše teprve začíná
Marketing a CRM PipedriveLead scoring: bodujte a zabodujte
Leadem vše teprve začíná. Jakmile se vám u někoho podaří probudit zájem o vaše služby nebo produkty, začněte se zajímat i vy o něj. CRM Pipedrive svěřte nejen generování leadů, ale i lead scoring a neztrácejte čas s leady, které nemají potenciál.
Kvalifikace leadů a práce s nimi
Jste ve fázi, kdy máte nasbírané leady, víte, odkud přišly, a můžete je přiřadit některému ze svých obchodníků. Ten zákazníka kontaktuje, ale obchod nevyjde. I taková je bohužel každodenní realita v marketingovém světě.
Nejen v případě, kdy máte velké množství potenciálních zákazníků, je třeba leady ohřívat a prioritizovat ty, u nichž je vyšší šance, že si nakonec plácnete.
Pipedrive lead scoring
Abyste věděli, na které leady zaměřit svou pozornost, využijete Pipedrive CRM lead scoring. Vše funguje na principu udělování bodů za aktivity, které leady vykazují. Leady s nízkým počtem bodů můžete pustit z hlavy, zatímco ty, které získávají vyšší počet, se pravděpodobně promění ve vaše reálné zákazníky.
Pipedrive se u leadů zaměřuje na opakované návštěvy webu, zobrazení ceníku, kliknutí na PPC reklamy nebo třeba souhlas s odběrem newsletteru. Za jakoukoliv aktivitu lead získá bodové ohodnocení. Po dosažení určitého počtu bodů se lead v CRM překlopí do aktivity obchodníka.
Pipedrive a BizMachine nebo Merk
Začněte tím, že si o leadu zjistíte co nejvíce dodatečných informací. Ty nejužitečnější vám poskytnou databáze jako Bizmachine nebo třeba Merk. O poptávajícím se dozvíte, jaký měl obrat za poslední rok, kolik má zaměstnanců a poboček nebo jestli firma roste. Do Pipedrive CRM se propíše, kolik tímto firma získává „bodů“. Váš obchodník se pak zaměří na takové kontakty, které CRM vyhodnotí jako relevantní.
TIP: Čím více toho o potenciálním zákazníkovi zjistíte, tím více vzroste pravděpodobnost obchodu.
Cold mailing v Pipedrive
Pokud bylo síto databází příliš husté a leady nezískaly dostatek bodů, zaměřte se na e-mailing. V podstatě máte 3 možnosti:
● Newslettery – novou funkcí Pipedrive CRM je možnost vytvářet a posílat newslettery. Vše tak zvládnete v jednom nástroji a ušetříte za služby českých či zahraničních poskytovatelů. CRM jej bude potenciálnímu zákazníkovi zasílat tak dlouho, dokud nevzroste počet jeho bodů.
● Hromadné e-maily – Pipedrive umožňuje velmi pokročilé filtrování. Vyberte si specifickou skupinu zákazníků a pošlete jim informace o novém produktu, který by se jim mohl hodit. Na rozdíl od newsletterů jsou hromadné e-maily zacílené a většinou jednorázové.
● Sekvenční e-maily – v Pipedrive CRM si předpřipravíte sadu e-mailů, které systém automaticky rozesílá relevantním kontaktům v průběhu např. týdne, dokud zákazník nezareaguje (pravděpodobnost odpovědi na první cold mail je jen 1–2 %, na ten pátý už se ale blíží 30 %). Zákazníkovy aktivity Pipedrive vyhodnocuje: uděluje body za otevření nebo kliknutí. Ve chvíli, kdy bude bodů dostatek, Pipedrive přiřadí aktivitu obchodníkovi a ten takto předehřátý lead kontaktuje.
TIP: Není třeba psát pro každého zákazníka celý e-mail od začátku, Pipedrive nabízí šablony s vnořenými poli
Vyhodnocování marketingových aktivit
Pipedrive CRM nesleduje jen množství leadů, ale také jejich kvalitu. Díky vedení zdroje leadů budete mít přehled, odkud k vám proudí nejvíce obchodních případů (jestli je to PPC, cold maily, events nebo něco jiného). Také si vyhodnotíte, jak úspěšná je zvolená forma propagace – pokud nefunguje podle vašich představ, jednoduše ji zrušíte nebo vyladíte.
Mohlo by vás zajímat
Máte zájem o vlastní řešení?
Spojíme se s vámi, projdeme vaše procesy a řekneme vám, jak věci dělají úspěšné firmy. Pokud vás to zaujme, ukážeme vám, jak postupovat a pomůžeme s celým procesem vaší digitální transformace.