Od frustrace ke škálovatelnosti: jak Enpal zrychlil procesy a 4x zvýšil produktivitu
Německá rychle rostoucí firma nastavila Pipedrive podle zkušeností ze starších CRM systémů. A to se jí stalo málem osudným. Dáváme jim pomohlo otočit celý stav a během krátké chvíle celý systém přenastavit k vyšší spokojenosti a hlavně lepšímu škálování i do budoucna.
O klientovi
Fast-growing startup 500-1000 employees 900m € revenue (2023) 2.4bl € valuation (2023) Category: 100-500 Pipedrive users
Jak jsme postupovali?
Společnost Enpal, rychle rostoucí startup s 500 až 1000 zaměstnanci a ročním obratem 900 milionů EUR, nás oslovila s problémem, že jejich aktuální nastavení Pipedrive nefungovalo efektivně. Bylo jasné, že potřebují schopnost škálovat své podnikání kvůli velkému nárůstu poptávky po jejich produktech a službách. Stávající nastavení CRM systému bylo neefektivní a příliš manuální, což omezovalo jejich schopnost měřit výkonnost a zpracovávat zakázky rychle a efektivně.
Úvodní analýza je základ
Po úvodní analýze jsme identifikovali několik kritických chyb v nastavení Pipedrive, které bránily společnosti Enpal v plném využití potenciálu CRM systému. Byli jsme připraveni pomoci díky vysoké míře spolupráce týmu Enpal. Prvním krokem bylo nastavení komunikačních kanálů pro rychlou výměnu informací a eskalaci otázek a problémů, což bylo klíčové vzhledem ke krátkému časovému rámci pro dodání nové řešení.
I komplexní věci jdou v Pipedrive snadno
Prodejní cyklus společnosti Enpal je velmi komplexní a zahrnuje validaci leadů, kvalifikaci, definici potřeb zákazníků, měření návratnosti investic, financování, proveditelnost, dodávku a zpracování dotací. Rozdělili jsme tento cyklus do jednotlivých týmů a nastavili správné procesy a pipelines. Každý tým má nyní vlastní KPI a pracuje ve vlastní pipeline, což umožňuje plynulé předávání zakázek mezi týmy díky automatizaci.
Více týmů v Pipedrive jako bonus
Presales tým nyní dokáže rychleji kvalifikovat leady a plánovat schůzky s obchodníky díky validaci volných termínů v kalendářích. Obchodníci mohou jedním kliknutím generovat profesionální prezentace pro zákazníky a rychle je aktualizovat při změně vstupních údajů.
Další týmy byly vybaveny vlastními pipeliny, což urychluje proces zpracování zakázek a zvyšuje odpovědnost a vlastnictví procesu. Díky správnému školení nyní Pipedrive zpracovává tisíce leadů denně, což umožňuje firmě Enpal rychle reagovat na potřeby zákazníků a zlepšovat jejich zkušenost.
"Potřebovali jsme pomoci s celým nastavením Pipedrive, aby více odpovídal rychle rostoucím poptávkám. Díky Dáváme jsme byli schopní překlopit naše procesy za necelý měsíc a znovu nastartovat masivní růst, který je nyní říditelný."
Enpal
Závěr
Případová studie společnosti Enpal ukazuje, jak klíčová je správná implementace CRM systému pro efektivní škálování podnikání. Díky Pipedrive a jeho správnému nastavení se Enpal podařilo zvýšit efektivitu, zpracovávat více leadů a zlepšit zákaznickou zkušenost. Tento úspěch dokazuje, že správná volba a implementace CRM systému může přinést výrazné zlepšení obchodních procesů a podpořit růst firmy.
Které bylo nově možné odbavit
Bylo nahrazeno automatizací.
Přidána do Pipedrive pro vyšší efektivitu obchodníků
Máte zájem o vlastní řešení?
Spojíme se s vámi, projdeme vaše procesy a řekneme vám, jak věci dělají úspěšné firmy. Pokud vás to zaujme, ukážeme vám, jak postupovat a pomůžeme s celým procesem vaší digitální transformace.